Hæklet clutch - opskrift...

Der var én på instagram der spurgte til hvilken opskrift jeg havde brugt til min hæklede clutch...

Eftersom den bare kommer fra mit eget hovede, tænkte jeg at jeg ville forsøge mig med at lave en opskrift til jer (hvis nu der er andre der gerne vil forsøge sig)...

----------------

Du skal bruge et nøgle garn str 8/4
En hæklenål str 3

Du skal kunne lave luftmasker (lm)

Slå 52 lm op
1. rk: Hækl 1 stm i den 4. lm fra den maske der sidder om nålen, *derefter springer du en maske over og hækler 2 stm i den næste maske (= et stm-par)* gentag ** rækken ud...

Vend med 3 løbemasker

2: Hækl nu 1 stm imellem stm-parret, og derefter hækler du to stm ned i hvert stm-par tækken ud...

Vend og gentag rk 2 38 gange...

Næste række hækles kun i bagerste maskeled, 1 stm i hver af de foregåendes stm's bagerste maskeled..

Derefter gentages række 2 13 gange...

Hækl nu en række fm rundt om hele stykket, og husk at hækle 3 fm i hvert hjørne...

Træk garnenden gennem den sidste maske og hæft enderne...

Så er du færdig med hækledelen, Foeret har jeg brugt denne diy fra Kaktusser's blog til...


God arbejdslyst..!

1 kommentar:

  1. Jeg mener lm - ikke løbemasker, det er jo noget HELT HELT andet 😂😂😂

    SvarSlet