Lidt om månedens madplan (februar)

Jeg har besluttet at lave madplan for en måned af gangen...
I teorien skulle det så betyde at jeg også har indkøbslisten klar for hele måneden, så jeg kan få købt en stor del af kolonialvarerne ind når Føtex har 25% af økologi den første lørdag i måneden...
Det bliver nok først næste måned at jeg er SÅ velforberedt, men jeg har rent faktisk fået lavet en madplan for hele februar, og det tog mig ikke meget længere tid end når jeg bare laver det for en uge af gangen...

Næste måned får Martin og Marcus også lov til at indlevere ønsker til hvad de vil lave, hvor jeg denne måned bare har trukket lidt retter ned over hovedet på dem (slemme, slemme mig)...

Jeg prøver også stadig at have mindst to kødfri dage om ugen - Til gengæld, så er jeg ikek god til at sørge for vi får fisk...
Fisk er bare et "ukendt" område for mig, som jeg tilsyneladende har lidt svært ved at få sparket mig selv til at bevæge mig ind på...

---------------

Og så til det sjove - hvad er det rent faktisk planen er at vi skal spise den næste månedes tid?

Søndag 1: Pasta m. tomatflødesovs
Mandag 2: Panerede koteletter m. kartoffelbåde, grønne ærter og bearnaissesovs
Tirsdag 3: Quiche lorraine med grøn salat
Onsdag 4: Øllebrød med flødeskum
Torsdag 5: Hawaikylling med ris
Fredag 6: Wraps med falafler, grønt og aioli (Marcus)
Lørdag 7: Hotdogs (Martin)
---------
Søndag 8: Millionbøf med ris
Mandag 9: Farmers pie med råkost
Tirsdag 10: Kikærtebøffer m. pitabrød og grønt
Onsdag 11: Jordskokkesuppe med bacondrys og brød
Torsdag 12: Kartoffel og spinat-frittata m. brød og gnavegrønt
Lørdag 14: Pølsemix (Martin)
----------
Tirsdag 17: Porre, bacon og hvidkål m. fløde og sort peber a'la "Maj Du Milde"
Onsdag 18: Dahl m. Raita
Torsdag 19: Gullasch m. kartoffel/sellerimos
Fredag 20: Grilled cheese sandwiches (Marcus)
Lørsdag 21: Pepperoni pizza (Martin)
---------
Søndag 22: Flæskesteg og timiangrønt (der tryller sig nok lidt kartofler frem)
Tirsdag 24: Mac & cheese
Onsdag 25: Aspargessuppe m. kødboller og rugbrødscroutoner
Torsdag 26: Kartoffelpizza
Fredag 27: Pandekager (Marcus)
Lørdag 28: Burgere (Martin)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar